18 Nisan 2012 Çarşamba

LPG Enjektörü?

Ben lpg enjektörlerini değiştirdim ama hala istediğim yakıt sarfiyatı ve performansı yakalayamadım.

115 lik motorlara uygun LPG enjektör türleri hakkında bilgisi olan arkadaş varmı?

8 Yorum:

  1. Lpg nozzle'ları aşırı küçük ya da çok büyük değilse en önemlisi düzgün kalibrasyon yapılması.
    Bunun dışında;
    -Hava filtresi temiz olsun
    -Lastik basınçları ön-arka 31 olsun (8v 115hp laguna için)
    -Orjinal lastik tabanı 185 olan lastikleri ve jantları değiştirdiyseniz ağırlıktan ve yuvarlanma direncinin artmasından dolayı fazla yakarsınız
    -Bujiler yeni, buji kabloları ve bobinler iyi durumda olsun
    -80km/hr üzeri hızlarda camlar açık gitmeyin, fazla yakar
    -80km/hr üzeri hızlarda spoiler varsa fazla yakar. 200km/hr hızlar üzeri virajlı yollarda sportif sürüş dışında spoilerın görsellik dışında bir faydası yok.
    -Yokuş aşağı inerken, yavaşlarken 1500rpm üzerinde bulunduğunuz bir viteste yavaşlayın yakıt tüketmemek için. Boşa alırsanız yakıt tüketir.

    YanıtlaSil
  2. valla bu dediklerinin hepsini kontrol ettirdim sorun yok ama hala lpg de km de 50 krş yakıyor...

    Bi türlü çözüm bulamadık vesselam..

    YanıtlaSil
  3. Arabayı park ettikten sonra çalışması nasıl? Anında alıyor mu? Marşı geç alıyorsa, boğulma yani çok yakıt püskürtme durumu olabilir. Olay yine iyi kalibrasyona bakar.. Egsoz muayenesinde çıkan lambda değerin ne? Lpg kiti üzerinden lambda değerini anlık olarak görebiliyor musun bilgisayara bağlayınca? Değişik devirlerde ve gaza yüklenme durumlarında bakmak lazım. Motorun çekişinde genel halinde sorun yoksa lpg kalibrasyon bozukluğundan başka birşey olacağını sanmıyorum.

    YanıtlaSil
  4. arabanın çalışmasında sıkıntı yok. enjektörleri değiştirdim ayara girmeden kullandım bir hafta.

    motor soğukken lpg ye geçince tekleme yapıp stop ediyordu. gittim cihaza bağlattım ayarları yapıldı daha iyi şimdi. ama işte bu yakıt sarfiyatını az daha düşmesi lazım..

    YanıtlaSil
  5. Enjektörler manifolda çok uzakta duruyor olabilir mi? Manifoldun üzerinde en dibinde olmadıklarında zamanlama açısından sorun oluyo olabilir?

    Araba otomatik şanzıman mı manuel mi? Otomatik şanzımandan da şüphelenebilir.

    Motor suyu sıcaklık sensörü düzgün çalışıyor mu? Göstergede sıcaklık kısa sürede normal sıcaklığa ulaşıyor mu? ECU motorun geç ısındığını sanıyorsa zengin karışım ile besleyebilir arabayı uzun süre, lpg ye geçiş süresi de uzar.

    Bunlar da değilse, tekerlek göbekleri, gereğinden fazla baskı yapan bir fren balatası kontrolü yapılabilir.

    Onlar da değilse, allah kolaylık versin platforyum kardeş :)

    YanıtlaSil
  6. enjektörler manifoldun üstünde.
    araba otomatik şanzıman bende şanzımandan şüpheleniyorum inşallah ondan değildir...
    motor suyu sıcaklığı sensörü düzgün galiba çalıştırdıktan sonra dikkat etmedim ama 10 km felan gidince yukselmeye başlıyor.

    frenler kontrol edildi bi sıkıntı yok.

    tek şüpheli şanzıman :))

    YanıtlaSil
  7. Hocam o zaman böyle devam.. Çok fazla takmamaya çalış :))

    YanıtlaSil
  8. mecbur artık öyle yapacaz :)

    YanıtlaSil

Admin

Yeni Kayit | Ayarlar | Yerlesim | HTMLyi Duzenle | Yorum Denetleme | Kayitlari Duzenle | Oturumu Kapat